maandag 29 oktober 2012

's avonds laat of 's morgens vroeg. Het is altijd mooi

Vandaag zou je eht niet meer zeggen , maar afgelopen weekend was het stralend mooi weer. De nacht van zaterdag op zondag was kraak helder en de maan was mooi vol. Reden genoeg dus om 's avonds laat op stap te gaan met de camera en proberen om de maan mooi vast te kunnen leggen.


De nacht was koud en de thermometer zakte plaatselijk naar waarden van matige vorst. -10. De wintertijd begon dus echt met winterse temperaturen. Zondag morgen stond ik opnieuw vroeg in het veld met de camera. had ik de avond er voor de maan, nu wou ik de zonsopkomst. Een waar schouwspel speelde zich voor mijn ogen af. De geboorte van een nieuwe dag. Zo mooi om te zien, ik stond te genieten.

De dag begon fris, maar wel mooi.


Langzaam aan veranderd de lucht , de voorstelling waar ik op sta te wachten komt er aan.



De eerste tekenen van de zon zijn zichtbaar achter de lage bomen  links naast de hoge.


En daar begon hij aan zijn weg naar boven.











Dit hele schouwspel duurde ongeveer een half uur. het was een fantastisch begin van de dag.


De vorst had zijn sporen achter gelaten.


Nee geen chemische reactie maar de opkomende zon die zich weerkaatst in het ijs.


In een collage, de geboorte van een nieuwe dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten