vrijdag 13 juni 2014

Zeearend in het Hart van Drenthe


Soms heb je van die momenten dat je zegt Wow, zie ik het wel goed. Gisteren had ik dat dus. Terwijl ik nietsvermoedend langs de rand van boswachterij Hooghalen rij valt mijn oog op een roofvogel die zit in een dode boom. Wel groot denk ik nog. Terwijl ik de auto stil zet om hem beter te bekijken vliegt hij weg. Twee buizerds, die er een horst in de buurt hebben, zetten de aanval in. Van verbazing valt mijn mond open. Het is een zeearend. Een zeearend in ons beheersgebied in Midden Drenthe, Wow. Ik pak mijn telefoon en probeer snel wat foto’s te maken, shit wil niet scherpstellen. Heel toevallig had ik een camera van mijn collega mee genomen in de auto dus snel uit de tas halen en proberen de vliegende deur vast te leggen. Wat een magistraal beest en wat een breedte als hij zo zweeft door de lucht. Mijn dag kon niet meer stuk.


DSC05724


In de aanval op de buizerd
DSC05725
DSC05726
DSC05727
DSC05728
Iedereen weet wel hoe groot een buizerd is als hij vliegt. Kijk naar de verschillen in grote.
DSC05729
DSC05730
DSC05731
DSC05732
DSC05726 - kopie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten