donderdag 27 september 2012

Welkom herfst

In een aantal eerdere berichten had ik al diverse soorten paddestoelen laten zien. Hoe verder we nu in de herfst komen hoe meer er naar boven komen. Vele vormen en kleuren het is fantastisch om te zien.

Het zijn soms net bloemstukjes.


Een russula
 

Eekhoorntjesbrood het lijkt zo wel en buitenaards monster.


Maar er zijn meer mooie dingen, hier een smitse, de werkplaats van een eekhoorn of gaai. Links een hele voorraad dennekegels. De stronk wordt gebruikt als aambeeld. rechts voor de stronk het afval dat overblijft na bewerken van de kegels.


Een siameese tweeling


Inktzwam


Het lijken wel hersenen maar ook dit is een paddestoel.


Je ziet ze werkelijk overal.


Glibberig geheel




Drie op een rij.


Heksenkring



Het lijkt wel een lampion,

maar het is bedrog. Een rood lampje op mijn camera veroorzaakte de rode gloed. Deze stinkzwam ziet er normaal zo uit.


Ik heb tot nu toe deze herfts nog bijna geen vliegenzwammen gezien. Vandaag zag ik de eerste twee.


Dit schedeltje van een jonge bok kwam ik vandaag ook tegen. Achter de schedel staat een hanekam

Geen opmerkingen:

Een reactie posten