zaterdag 6 april 2013

Zon, adder, vos en eend.

Afgelopen week was weer een week waarin ik veel gezien heb. Van winterse buien tot stralende zon, maar nog steeds erg koud. De zon ging een paar avonden fantastisch onder, het was blauwbekken om buiten te staan wachten maar het resultaat maakt veel goed.

Een prachtige rode gloed kleurt de hemel s avonds.



Moderne kunst door moeder natuur.


Ondanks dat het nog niet echt warm is grijpen de adders elk moment dat de zon schijnt aan om zich op te warmen.


Je ziet ze bijna niet, zo goed gaan ze op in hun natuurlijke omgeving.


Soms heb je het gevoel dat je wordt beslopen.


Deze week kwam ik een vos tegen, van ver af leek het net of lag hij te slapen in de zon. Ik kwam dichter bij maar hij bewoog niet. Helaas was hij/zij overleden. Wel een mooie gelegenheid om de vos op foto te zetten.


Een hele dikke pluim staart.


Net of lag hij te slapen.


Mooi beest.


Gisteren zag ik een havik die een eend sloeg.  De eend viel neer en de havik ging er van door.


Voor de foto zet ik haar even netjes neer. Net of zit zze keurig op een nest te broeden.


Kwak, kwak


Zonde maar zo is de natuur, eten en gegeten worden.


Dit is een mooi beeld van de nieuwe wildernis in Hart van Drenthe. Een beetje het wilde westen gevoel roept het op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten