zondag 4 augustus 2013

Steeds meer vlindersoorten laten zich zien

Het vlinder seizoen komt nu echt los, elke dag kom ik wel weer een paar soorten tegen die een dag eerder nog niet zichtbaar waren. Mijn afturf lijstje groeit lekker door zo.

Kwam ik eerder deze week het mannetje van de bruine vuurvlinder tegen, ik kwam nu op een aantal nieuwe locaties ook het vrouwtje van deze vlinder soort tegen.

 
 
En ook de kleine vuurvlinder ontkwam niet aan mijn oog.
 

Zijn vleugels zijn bijna helemaal oranje aan de binnenkant.


Na het heideblauwtje, het icarus blauwtje nu het boomblauwtje. Als je de onderkanten van de vleugels van deze drie soorten goed bekijkt zie je de verschillen.


 


De distel vlinder, 1 van de grootste vlinders in ons land.

 
En ook de kleine vos is er weer.
 
 
Maar er zweeft meer rond in de lucht, vele libellen in verschillende kleuren en maten.
 


Een vedermotje.


Of gewoon de blauwe waterjuffer.



1 opmerking:

  1. Wat zijn die vlinders heel erg mooi.

    En de vleugeltjes van die libelle zo erg transparant zeg.
    Nooit zo dichtbij gezien.

    BeantwoordenVerwijderen