woensdag 21 augustus 2013

Veluwe

Dit jaar brengen we onze vakantie door op de Veluwe, ik kan mijn hart hier ophalen, er is zoveel natuurschoon.

Prachtige luchten boven een oeroud landschap


De vuurvlinder op zoek naar nectar op de struik heide.


Mooie luchten.


Konijnen in overvloed.


Nacht over de Veluwe, de maan is nu nog half maar in de loop van de week verandert hij snel.


Oude beuken lanen dwars over de oude woeste stuifgronden van de Veluwe.


Knoestige bomen.
 
 
Maar voor sommigen komt het einde er aan, de zwavelzwam doet zijn vernietigende werk.


Als klein manneke ging ik vaak met mijn ouders naar de Veluwe op vakantie. Samen met mijn vader zaten we dan s morgens vroeg al op de fiets om de omgeving te verkennen. Ik heb nu geen fiets mee maar loop nu al voor dag en dauw over de Veluwe. De natuur ontwaakt en is in mijn ogen dan toch op zijn mooist.



Dauw druppels aan de lariks, je komt al bijna weer in een winterse sfeer.



Ree geiten kijken verschrikt om, wie stoort mij daar zo vroeg met mijn ontbijt.



Zonneharpen strelen de bodem.


Dauwweb tussen de bloeiende heide, het najaar komt eraan.


Hollandse luchten.

 
Slingerpadden over de Veluwe, genieten.
 
 

Maar ook de paddestoelen komen al weer naar boven.


En de maan die wordt voller.


Nog meer tekenen van de naderend herfst.


De lijsterbessen kleuren rood.


Jonge konijnen.


Volle maan boven de Veluwe.


Zo mooi.
 
 
Per avond verschil, gisteravond was de maan goud geel.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten