zaterdag 12 oktober 2013

Paddo's en mooie kleuren

Ondanks dat het niet echt vochtig is schieten de paddestoelen overal in grote aantallen uit de grond. Wondere vormen en kleuren. Het is genieten.

Eindigde ik mijn vorige blog bericht met de spons zwam, deze begin ik er weer mee. Ik kwam nu twee grote exemplaren tegen bij 1 boom.


Byzonder om deze zwam te zien.


De vliegenzwam. In een dag kan hij snel veranderen. Hier  twee foto's van de zelfde vliegenzwam er zit een dag verschil tussen.

 
De bol is open gegaan.
 
 
De cirkel des levens.
 



Tonderzwammen komen veel voor op dode beuken. Op onderstaande foto staan twee vormen van zwammen. De meeste linkse zwammen zaten al op de boom toen hij nog recht op stond, de rechter zijn er op gekomen nadat de boom was omgevallen.


Kabouter perspectief.


Ik blijf ze fantastisch vinden.


Heksen boter


Net een zee aquarium


Maar aan alles komt een einde zo ook aan de prachtige rode kleur, een verschrompelde bruine vliegenzwam


Rare vormen van moeder natuur.


Met mooi weer was het net of liep ik in het buitenland. Maar nee hoor, dit is gewoon boswachterij Grolloo.


Prachtige rode kleuren.


Genieten met een hele grote G



Misschien wel de mooiste tijd van het jaar om buiten te zijn.


Zo mooi en zo dichtbij.


Aan het eind van de dag kwamen er dreigende wolken op zetten. Ook dit gaf weer een leuk beeld.



Dreigende luchten boven het Grolloerveen.

 
 

1 opmerking: