maandag 16 december 2013

ijshaar

Zo had ik het nog nooit gezien en nu opeens binnen drie weken twee maal. Het bijzondere natuurverschijnsel ijshaar. Afgelopen vrijdag kwam ik het bij toeval weer tegen. De weersomstandigheden waren er ideaal voor dus toen ik het bos in ging hield ik mijn ogen nog beter open dan anders. En ja hoor, opeens valt mijn oog op een extreem wit iets, van een afstand bekeken lijkt het  op een dot met watten, verrekijker er bij en goed inzoomen. Yes.. ijshaar. Ik loop er heen en maak een aantal foto's. Ik plaats er 1 op twitter en toen werd de kracht van social media duidelijk. Uit het hele land kreeg ik reacties. Binnen het half uur had ik het Algemeen dagblad aan de lijn, niet veel later gevolgd door Hart van Nederland van SBS 6, vele reacties op twitter en aan het eind van de dag nog een aanvraag voor een live radio interview. Helaas kon ik s avonds niet en heeft een collega van mij, Pauline Arends, dat overgenomen. Voor mij  was vrijdag de 13e zeker geen ongeluks dag.
Hier een aantal foto's en de link naar het artikel in de landelijke media.














 
En hier onder de landelijke meldingen in het nieuws. Klik op de link voor het artikel.
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten