zondag 5 oktober 2014

Dauw druppels en schimmeldraden


Het is weer herfst, de tijd voor ochtend mist en prachtige zonneharpen. Maar ook de tijd van heel veel spinnenwebben overal kom je ze tegen. Met een mistige morgen zijn het prachtige dauw vangers. Dit geeft hele mooie plaatjes.


c (3)
c (5)
c (9)
De bewaker van de parelschat.
c (12)
c (16)


Ontlasting van een hond is voor velen een doorn in het oog. Is natuurlijk ook heel begrijpelijk, het is niet prettig als je met je schoenen in zo’n bruine jongen stapt. Langs de wandelpaden in het bos kom ik geregeld de grote boodschap van de trouwe viervoeters tegen. Schimmeldraden verteren zo’n keutel helemaal. Ik ben er eens rustig bij gaan zitten en verwonderde mij over het kleine micro milieu wat zich voor mijn neus bevond.


c (39)
a (136)
Maar ook paddenstoelen die aan het einde van hun leven zijn worden ingenomen door schimmeldraden.
a (146)
c (48)
Deze week liep ik s morgens vroeg over de nog natte heide en kwam veel van deze door dauw druppels versierde rupsen tegen. Het is de veelvraat. Prachtige natuurkunst.
a (16)
a (34)
a (38)
a (41)
Dauw in een web, als parels hangen ze in de vrije natuur.
a (50)
Waterdruppels op paddenstoelen geeft ook een mooi beeld
a (77)
a (89)
Maar als de mist optrekt dan laat de natuur het begin zien van zijn laatste jaargetijde. de herfst kleuren zorgen voor een prachtig schouwspel.
a (98)
a (147)
a (170)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten