vrijdag 12 december 2014

Alweer ijshaar

Het blijft maar herfstweer, nog geen teken van echte winter maar toch kwam ik deze week, nu al voor de vierde keer dit seizoen, het zogenaamde ijshaar tegen. Het begint er een beetje op te lijken dat ik door heb wanneer de kans om het tegen te komen het grootst is. Deze week kwam ik het op heel veel plekken tegen in de bossen, net of had iemand een zak met watten uitgestrooid, overal zag ik de witte proppen van het ijshaar.

b (11)
b (13)
b (18)
Met het stijgen van de temperatuur zie je het ijshaar smelten.
b (22)
b (25)
b (27)
Rijp bevroor aan de struiken, eindelijk een winters gevoel
b (28)
b (29)

b (33)


b (35)
Dit stammetje heb ik een paar uur later nog eens bezocht
b (31)
Alles was weer verdwenen maar 1 ding viel me wel op, dat is voor mij weer huiswerk in de komende periode  met het uitpuzzelen  van hoe het ijshaar nu werkelijk ontstaat.
b (52)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten