zondag 13 mei 2012

Das

Geregeld vind ik schedels van dieren. Het is in de loop van de jaren een verzamling voor mij geworden. Schedels van ree, egel, muis, vos en vele andere dieren heb ik thuis.
Een tijdje terug vond ik een schedel van een das in het bos. Deze schedel was compleet met onderkaak en resten vel.  Thuis heb ik hem uitgekookt en gebleekt. De tanden zaten er los in en die heb ik er weer in vastgezet.

De schedel in het bos.


Nadat hij gekookt en gebleekt is.


De tanden zatten los en heb ik allemaal weer vastgezet met lijm.




Voor aanzicht.


De das is niet gestikt in de kurk, die staat er in om zijn bek open te houden.



1 opmerking:

  1. Prachtig! Tjeerd pas wel op met die kurk, dat is een kunstkurk en die verkleefd de ingewanden van een hond als die hem toevallig op eet tijdens het ermee spelen.

    BeantwoordenVerwijderen