zaterdag 26 mei 2012

Prachtig Oostenrijk

Even een uitstapje over de grens. Afgelopen week zijn we naar Oostenrijk geweest. We zaten op een camping net buiten Salzburg. Ik heb genoten van de prachtige Oostenrijkse natuur. Vele  bloemrijke akkers waar wij hier jaloers op kunnen zijn.

Hier een aantal plaatjes uit een fantastische omgeving.

De man achter de camera in actie.


Fantastische panorama's


Alpen weide.


Adder wortel kwam in grote aantalen voor.


Slangewortel


Heel veel orchideen kleurden de akkers paars






Echte kruiden rijke akkers.


Een ree geit staat in de dekking.


De prachtige bloem van de siberische iris


Er stonden er vele duizenden.


Een geniet plaatje.


Ik liep door een waar paradijs.


Pimpernel stond er ook in grote hoeveelheden.


Volgens mij een parelmoer vlinder maar welke durf ik niet te zeggen.


Er werden al percelen gemaaid, de geur van de kruiden kwam je gewoon tegemoet.


Heel veel adderwortel.


Genieten


Een super omgeving om in rond te wandelen.


Ook duifkruid stond er in grote hoeveelheden.



De gele morgen ster. Prachtige bloem maar ook zijn zaaddoos is adembenemend mooi.


Een  mannetje van het Icarusblauwtje. Er vlogen honderden blauwtjes rond


Sneeuw op de toppen van de hoge bergen.


Wilde margriet


Een levend bloemstuk.


In de natte percelen stond ook veel moeras rolklaver


Volgens mij een vrouwtje van het Icarus blauwtje


De zaadbol van de gele morgen ster


Een waar paradijs voor vlinders en insekten.



Knoopkruid


Goudveil


Op 1288 meter hoogte genoten we van een fantastisch uitzicht. Ook hier stonden nog orchideen.


Deze week liep ik in een hele andere omgeving dan normaal. Ik heb met volle teugen genoten.

1 opmerking:

  1. Tjeerd, dankjewel voor de prachtige foto's, hier mee genoten en in twee weken mogen wij het voor even in het echt aanschouwen. Zo mooi! voor mij hoeft vakantie niet aan de andere kant van de wereld te zijn terwijl er nog zoveel moois om het hoekje te ontdekken en genieten valt! Toppie!

    BeantwoordenVerwijderen