donderdag 31 mei 2012

Weer Nederlandse plaatjes

Na een weekje Oostenrijk was het toch wel weer afkicken hier in Nederland. Weg uit de prachtige alpenweides en terug in de pitrusvelden. Maar niet getreurd ook hier is toch genoeg om van te genieten.

De lupine staan in middels in volle bloei. Prachtig om te zien en in heel veel verschillende kleuren.




Beekdal De Holmers / Halkenbroeken kleurt plaatselijk helemaal paars.


De veroorzaker is de echte koekoeksbloem.


 Maar zonu en dan staat er ook een wit exemplaar tussen.


En als je even zoekt staan de orchideen er ook. Waren ze in Oostenrijk bijna uitgebloeid hier nog lang niet. Sommige exemplaren moeten zelfs nog beginnen te bloeien.


De waterjuffers hadden het maar druk


De vennen kleuren nu wit van de zaadbollen van het veenpluis.


Vandaag kwam ik tijdens bleswerkzaamheden in het bos het volgende tegen.

Ik zag iets liggen en kon niet goed zien wat het was.


Eeerst dacht ik dat het een stuk plastic was maar hoe dichterbij ik kwam hoe duidelijker het voor mij werd wat ik zag liggen.


Een prachtig jong reekalf lag midden in het bos naast een dode boom. Twee reebruine ogen keken mij aan.


Mocht je ooit zo'n klein knuffeltje tegen komen raak hem niet aan. Ze zijn niet verlaten door mama ook al lijkt dat wel zo, Moeder ree is in de buurt.
Mijn dag kon niet meer stuk

1 opmerking: