woensdag 10 september 2014

Volle maan,

Afgelopen maandag kon je weer genieten van een prachtige volle maan.De maan stond voor de derde keer dit jaar dicht bij de aarde. Hij lijkt 12 procent groter en 30 procent helderder. De zogenaamde supermaan . Niet vaak is hij zo helder te zien. Na 1993 is hij 12 jaar niet gezien, in 2005,2008,2010 en 2011 was de heldere maan wel te bewonderen. Dit jaar was hij eerder te zien op 12 juli en op 10 augustus de maan van maandag was de derde  en laatste supermaan van dit jaar. Dus alle reden om er even weer wat tijd aan te besteden, ik heb mijn camera meegenomen en ben een paar uurtjes heerlijk aan het genieten geweest op de es met de maan als fotomodel.


Als ik mijn plekje inneem midden op het weiland is het nog redelijk licht. De maan laat zich al fantastisch zien.
1 (1)
Twee kraaien vliegen voor de maan langs.
1 (3)
Een plaatje rechtop. Duidelijk is te zien dat de maan redelijk laag staat.
1 (8)
Ik verander van standplaats, ik zoek een plekje midden in een maisakker en probeer de maan te vangen tussen de maisstengels door.
1 (14)
1 (18)
1 (22)
Langzaam wordt het steeds donkerder
1 (20)
1 (39)
1 (35)
Ik verhuis nog een keer en ga weer midden op de open weide staan
1 (28)
En uiteindelijk is het echt donker. De maan kleurt langzaam aan naar een prachtige gele gloed.
1 (47)

1 (48)
Het was een avondje genieten, Heerlijk rustig alleen, geen mens om me heen. Terwijl ik rustig naar huis loop zie ik overal in de huiskamers de televisie aan. Volgens mij heeft men niet eens door gehad wat voor mooi schouwspel zich buiten afspeelde.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten