donderdag 28 augustus 2014

Opkomende grondmist.


Een tijdje terug had ik het plan om de zonsondergang mooi op de foto te zetten. Al een paar avonden ging hij mooi onder dus dat moest lukken. In de loop van de avond rij ik naar de uitkijktoren in beekdal Holmers/Halkenbroek. De zon staat nog in de lucht maar opkomende bewolking gooit roet in mijn plannen. Binnen de kortste keren was er van een zonsondergang geen sprake meer.


Alsof een paar vingers de zon beet pakken .
.a (2)
Vanachter de wolken geeft zijn gloed nog wel even een paar mooie luchtbeelden
a (4)
a (5)
Tussen de wolken door krijg ik hem nog 1 keer te zien
a (6)
a (8)
Het leverde mij dus niet op waar ik op gehoopt had. Ik blijf nog even op de toren staan en geniet van het prachtige uitzicht en de stilte, een blaffende ree, een hoempende roerdomp, overvliegende buizerds het zijn de momenten waar je dan van geniet. Ik maak me klaar om maar weer naar huis te gaan. Maar opeens zie ik de eerste flarden van opkomende grondmist. Ik besluit om toch nog maar even te blijven.
De eerste mist komt boven de halkenbroeken
a (9)
En ook boven het Grolloerveen.
a (11)
Voordeel van af de toren heb je uitzicht naar alle kanten. Zo ook opkomende mistbanken boven de Holmers.
a (14)
Heel snel werd de mist deken dikker
a (16)
a (18)
a (22)
a (25)
a (28)
a (29)
Het zicht vanaf de toren was mij binnen een half uur ontnomen door de mist, zo snel gaat dat. Ik loop naar benden en maak nog een mooie sfeer plaatje bij het water. Het is net of was ik even in Zweden.
a (35)
Ik zoek de auto weer op en rij terug naar huis. Onderweg passeer ik nog een aantal koeien. Door de dichte mist zijn ze haast niet meer te zien.
a (45)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten