donderdag 7 augustus 2014

Bandheidelibel


Op het moment zijn er heel veel libellen. Maar vandaag kwam ik een voor ons gebied bijzonder exemplaar tegen. Voor de aller eerste keer is hij nu gepot in ons gebied. Vanmorgen liepen we een monitoringsronde door de Elperstroom voor de zilveren maan vlinder. Opeens valt mijn oog op een wel hele mooie libel, het bleek te gaan om de bandheidelibel een soort die dus nog niet eerder was gezien in ons gebied. En redelijk zeldzaam is voor Drenthe.  Best wel trots dat ik dus nu de eerste melding van deze soort op mijn lijstje kan bijzetten.


De eerste foto, vlug proberen om hem als bewijs vast te leggen voordat hij weg vliegt
a (19)
Maar ik had geluk, hij bleef mooi zitten en ik kon mooi op hem mooi vastleggen van dichtbij.
a (25)
a (26)
a (27) - kopie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten