donderdag 7 februari 2013

Onverwachtse ontmoeting

Al een aantal jaren hoor ik de roerdomp bij ons in de Holmers. Zijn hoemp, hoemp is een fantastisch geluid, vooral als het mistig is is het net een scheepshoorn. De roerdomp liet zich echter nooit zien. Hoe vaak ik ook in de Holmers kom , hij bleef voor mij altijd onzichtbaar in zijn eigen ondoorgrondbare wondere wereld. Tot gisteren, op een overwachts moment op een overwachte plaats toonde de roerdomp mij opeens zijn byzondere pracht. Samen met een aantal collega's zaten we in de auto op weg naar een veldbijeenkomst in de boswachterij. Een zilverreiger trekt onze aandacht en terwijl wij naar de zilverreiger kijken zie ik opeens de roerdomp langs de kant van de weg staan. We draaien de auto en rijden nogmaals terug. Onvoorstelbaar hoe dicht bij wij kwamen en hem uitgebreid konden bekijken en op de gevoelige plaat vast leggen. Een magisch moment.

Een grote kip?? een fazant ?? wat zit daar in de slootkant ?



Onmiskenbaar deze paal houding een Roerdomp !!!




Wat een fantastische vogel.





Let op zijn oog, hij hield ons goed in de gaten.

1 opmerking: