vrijdag 8 februari 2013

Veel verschillen op een dag

Zo zit je midden in een dikke sneeuwbui en even later schijnt de zon. De winter is een beetje aan het kwakkelen. Zo maak je op een dag meerdere soorten weer mee en elk weertype heeft zijn eigen charme.
Vanmorgen stond ik al heel vroeg in het veld te wachten op de zonsopkomst...... helaas voor mij kwam er niet de gehoopte  rode gloed. Maar niet getreurd, ook zonder fantastisch schouwspel begint een winterdag goed. 5 reeen komen op mijn pad en heel veel ganzen maken zich klaar om hun nacht verblijf te verlaten.

De oostelijke hemel bleef geloten, geen zonnestraal kwam er doorheen.


Maar ondanks dat ik niet kreeg wat ik hoopte was er genoeg om van te genieten. Het grote genieten zit toch in de kleine dingen, als je ze maar wil zien. Een pol pijpestro bedekt met rijp in een plas met een dun laagje natuurijs.


In de loop van de dag wisselen sneeuwbuien en droge periodes elkaar af.
Als de sneeuw valt dan is het zicht beperkt.



En direkt na zo'n bui kan het opeens prachtig weer zijn. De winterluchten spiegelen fantastisch in het water.



Nieuwe natuur tussen de boswachterijen. Veel watervogels hebben er hun plekje al gevonden.


Als de zwanen beginnen op te stijgen hoor je de kracht waarmee ze hun vleugels bewegen.


Spiegelingen zover je keek.


Een mooi contrast, de donker bomen steken duidelijk af tegen de lucht.


Het is net of zie je alles dubbel.



De grens van vorst en dooi, water en ijs.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten