dinsdag 6 maart 2012

De adders zijn weer wakker

Vandaag heb ik de eerste adders van dit seizoen weer gezien. Vanmiddag kwam de zon tussen de wolken door. Voor mij  een reden om even een rondje te maken over het heideveld waar altijd adders liggen te zonnen. En ja hoor de eerste adders waren weer wakker. Ik telde er vier. Heerlijk lagen ze op de overgang van de hoge naar lage vegetatie zich op te warmen in de zon...


 De eerste die ik tegen kwam.


En hier drie foto's van nr 2. Op het laatst kwam ik iets te dicht bij voor hem en nam hij een dreigende houding aan.



Het kopje kwam omhoog en de tong ging steeds sneller in en uit. Nog een stap en ik kom naar voren lijkt hij mij hier duidelijk te willen maken.

1 opmerking:

  1. oh ik wou dat ik zo'n adder tegenkwam, lijkt me echt leuk.

    BeantwoordenVerwijderen