maandag 26 maart 2012

Volledige legsels

27 maart 1985, Als klein manneke vond ik het eerste kievitsei van de gemeente Ooststellingwerf. We zijn nu inmiddels al weer 27 jaar verder(waar blijft de tijd) In de tussen liggende jaren bleef de lokroep van de kievit mij in het voorjaar altijd weer de velden in doen trekken. Vele eieren heb ik in de loop der jaren dan ook gevonden. Vanavond ook weer een aantal uren heerlijk lopen genieten. En ook deze avond leverde weer het nodige succes. Meerder complete legsels van vier eieren kwam ik tegen. Elke keer als je weer een nest met eieren vind geeft een kick.

De oorkonde die ik 27 jaar geleden kreeg.


Het artikel wat toen in de krant kwam te staan.



1 van de volledige legsels van vanavond.


Je moet goed uitkijken dat je er niet boven op gaat staan.


een ander compleet legsel.


Het was een heerlijke avond , de lucht kleurde fantastisch rood.


Gewoon genieten.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten